نوشته شده توسط : حامد سیفی

 

مشروح نشست خبري ميرتاج‌الديني در نهاد رهبري؛ تشريح فعاليت دبيرخانه همايش ملي جنگ نرم؛ برگزاري همايش در سوم و چهارم آبانمعاون پارلماني رئيس‌جمهور با تشريح فعاليت دبيرخانه همايش ملي جنگ نرم گفت: همايش ملي جنگ نرم در روزهاي سوم و چهارم آبان ماه با حضور مسئولان كشوري، اساتيد، فرهيختگان، دانشجويان برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رئيس‌جمهور بعد از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبري "همايش ملي جنگ نرم " كه در دفتر مركزي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها برگزار شد، با اشاره به اينكه موضوع جنگ نرم امروز يكي از موضوعات اساسي جامعه است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبري اولويت اصلي جامعه مقابله با جنگ نرم است.

وي افزود: به دنبال هشداري كه مقام معظم رهبري در خصوص مقابله با جنگ نرم به متوليان فرهنگي و مسئولان سياسي داده‌اند، در نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها دبيرخانه دائمي همايش ملي جنگ نرم تشكيل شد.

معاون رئيس‌جمهور در امور مجلس با بيان اينكه اين دبيرخانه دائمي با همكاري بخش‌هاي مختلف دولت در نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها تشكيل شده است، خاطرنشان كرد: موضوع جنگ نرم مسئله‌ بسيار مهمي است كه همگان در جامعه بايد نسبت به آن حساس باشند.

ميرتاج‌الديني در ادامه تصريح كرد: جنگ نرم در طول تاريخ به اشكال مختلف عليه ملت‌ها به كار گرفته شده و تاكنون ادامه داشته و در هر عصر و دوراني با عناويني چون جنگ سرد، جنگ رواني، جنگ رسانه‌اي، ‌براندازي نرم، ‌انقلاب نرم و انقلاب مخملي به وقوع پيوسته است.

عضو سابق هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه امروزه جنگ نرم با شكل مدرن در جوامع مختلف و از سوي كشورهاي مستكبر مطرح است، خاطرنشان كرد: آخرين عنوان اين جنگ، جنگ نرم است و با نگاه استراتژيك و كلان در كشور مي‌توان جنگ نرم را به خوبي شناسايي كرده و در موضوعات مختلف آن را رصد كند.

وي افزود: نگاه‌هاي خرد،‌ مقطعي و فصلي ما را از حركت كلان و استراتژيك دشمن در اين خصوص باز مي‌دارد و بر اين اساس مقام معظم رهبري هشدارهاي استراتژيكي را در جامعه مورد تأكيد قرار دادند.

ميرتاج‌الديني همچنين اظهار داشت: مقام معظم رهبري در گذشته مقابله با تهاجم و ناتوي فرهنگي را مورد تأكيد قرار داده و اكنون مقابله با جنگ نرم دشمن را مورد تأكيد قرار دادند و مردم و مسئولان را براي بيدار ماندن نسبت به اين جنگ فراخوانده‌اند.

نماينده سابق مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: بر اين اساس دوستداران انقلاب اسلامي بايد براي خود و در مقابله با جنگ نرم نقش‌هايي را تعريف كنند و بخش‌هايي چون حوزه‌هاي علميه، دانشگاه‌ها، ‌اساتيد و مسئولان سياسي و فرهنگي كشور بايد تعريفي از اين جنگ داشته باشند.

ميرتاج‌الديني با بيان اينكه دبيرخانه دائمي همايش ملي جنگ نرم در نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري با همكاري و برنامه‌ريزي بخش‌هاي مختلف دولت از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاونت امور مجلس نهاد رياست جمهوري، معاونت علمي و فناوري نهاد رياست جمهوري و ساير دستگاه‌هاي دولتي تشكيل شده است، اضافه كرد: اين دبيرخانه دائمي در نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها استقرار يافته و فعاليت‌هاي خود را در آينده ادامه خواهد داد.

معاون پارلماني رئيس‌جمهور در ادامه با بيان اينكه در سال جاري اين دبيرخانه دائمي دو پيش همايش را با عناوين "جنگ نرم و دانشگاه " و "جنگ نرم و خانواده " برگزار كرده است، گفت: همايش‌هاي فرعي نيز با عناوين "جنگ نرم و رسانه " و "جنگ نرم و جوانان " از سوي دبيرخانه دائمي همايش ملي جنگ نرم تاكنون برگزار شده است.

عضو سابق هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي همچنين خاطرنشان كرد: همايش‌هايي نيز در سطح استاني برگزار شده و در حال حاضر سه استان فعاليت‌هاي خود را در اين خصوص به دبيرخانه همايش ارسال كرده‌اند.

وي با بيان اينكه شعبه‌هاي دبيرخانه دائمي همايش ملي جنگ نرم در دانشگاه‌هاي مشهد، اصفهان، تبريز و زنجان تشكيل شده است، تأكيد كرد: براي همايش اصلي ملي جنگ نرم 300 مقاله دريافت شده است كه 150 مقاله براي چاپ آماده و 10 مقاله نيز براي ارائه در دو روز همايش آماده شده است.

ميرتاج‌الديني با بيان اينكه 150 مقاله در 4 جلد به چاپ خواهد رسيد، خاطرنشان كرد: همايش ملي جنگ نرم در روزهاي سوم و چهارم آبان ماه با حضور مسئولان كشوري، اساتيد، فرهيختگان، دانشجويان و ... برگزار خواهد شد.

معاون رئيس‌جمهور در امور مجلس افزود: تا كنون 600 نفر مشاركت خود را در همايش ملي جنگ نرم اعلام داشته و ثبت‌نام كرده‌اند كه براي اين افراد گواهي 50 ساعت فعاليت پژوهشي صادر خواهد شد.

عضو سابق هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در ادامه تأكيد كرد: كتاب‌هايي با عناوين "جهاد علمي و جنگ نرم " و "چكيده مقالات " و همچنين "نرم‌افزار جنگ نرم " براي ارائه در روز همايش آماده شده‌ است.

وي افزود: اين همايش از كمترين بودجه لازم بهره‌مند شده كه در پايان همايش ميزان هزينه‌ها به رسانه‌هاي جمعي انعكاس داده خواهد شد.

نماينده سابق مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: يكي از موضوعاتي كه دبيرخانه دائمي همايش ملي جنگ نرم پيگيري مي‌كند، اخذ آمار از سايت‌هايي است كه بر عليه جنگ نرم فعاليت دارند.

ميرتاج‌الديني تاكيد كرد: دبيرخانه دائمي همايش ملي جنگ نرم تاكنون 70 موسسه را كه در فضاي مجازي و سايبري در خصوص جنگ نرم فعاليت مي‌كنند، شناسايي كرده است كه بايد توجه داشت به غير از اين 70 موسسه، شبكه‌هاي ماهواره‌اي متعدد در حوزه جنگ نرم و بر عليه نظام اسلامي فعاليت دارند.

معاون پارلماني رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد:‌ اخيرا شبكه‌هاي ماهواره‌اي با عناوين مذهبي تاسيس شده‌اند كه سعي دارند با ايجاد اختلاف ميان مسلمانان و شيعيان، موضوع "اسلام منهاي سياست " را در جوامع اسلامي گسترش دهند.

وي با بيان اينكه بخشي از اين موسسات با مليت‌هاي مختلف در آمريكا فعاليت دارند، تصريح كرد: در حال حاضر دبيرخانه دائمي همايش ملي جنگ نرم دو پايگاه مجازي را در حوزه جنگ نرم راه‌اندازي كرده و همچنين درصدد است باشگاه مجازي افسران جنگ نرم را نيز راه‌اندازي كند.

ميرتاج‌الديني در خصوص تقدير از فعالان مبارزه با جنگ نرم بيان داشت: افرادي كه در همايش ملي جنگ نرم مقالاتي را ارائه كرده و مقالات آنان برگزيده شود، در اين همايش از آنان تقدير خواهد شد.

وي افزود: همچنين از افرادي كه فعاليت‌هايي را در فضاي سايبري و مجازي در مقابله با جنگ نرم داشته و نيز از نخبگان فرهنگي و دانشجويان فعال در عرصه مقابله با جنگ نرم در اين همايش تقدير به عمل خواهد آمد.

معاون پارلماني رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه جنگ نرم جنگي فراگير و عام است كه براي مقابله با آن بايد به صورت فراگير عمل كنيم، خاطرنشان كرد: يكي از مجموعه‌هايي كه بايد مقابله با جنگ نرم در آن راه‌اندازي شود، آموزش و پرورش، مدارس و نسل نوجوان است.

ميرتاج‌الديني در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: فعاليت در حوزه مقابله با جنگ نرم بسيار سخت است و به همين دليل مقابله با جنگ نرم از دانشگاه‌ها آغاز شده است، پس در ادامه راه بايد ساير بخش‌ها و نهادها نسبت به مقابله با اين جنگ تجهيز شوند.

وي در همين زمينه تاكيد كرد: در اين خصوص حشمتيان قائم مقام وزير آموزش و پرورش اعلام كرده است كه اين وزارتخانه ستاد مقابله با جنگ نرم را به زودي راه‌اندازي خواهد كرد.

نماينده سابق مردم تبريز در مجلس در خصوص كمك دبيرخانه دائمي همايش ملي جنگ نرم به NGOها و نهادهاي مردمي خاطرنشان كرد: يكي از فعاليت‌هاي دبيرخانه دائمي كمك به NGOها و نهادهاي مردمي است كه در حوزه مقابله با جنگ نرم فعاليت دارند.

معاون رئيس‌جمهور در امور مجلس در ادامه تصريح كرد: دبيرخانه دائمي همايش ملي جنگ نرم سعي دارد در اين خصوص سال آينده جشنواره‌اي را برگزار كند كه در اين جشنواره فعاليت‌هاي NGOها و نهادهاي مردمي در مقابله با جنگ نرم به نمايش گذاشته شود.

ميرتاج‌الديني با تاكيد بر اينكه استمرار شرط اصلي مقابله با جنگ نرم است و بايد از فعاليت‌هاي ويتريني در اين خصوص جلوگيري كرد،‌خاطرنشان كرد: بر اين اساس اين دبيرخانه فعاليت‌هاي خود را پيش از همايش اصلي آغاز كرده است و سعي دارد فعاليت‌هاي خود را در مقابله با جنگ نرم ادامه دهد.

وي اظهار داشت: مصاف انقلاب اسلامي در حوزه جنگ نرم مقابله با دشمنان انقلاب اسلامي است و ممكن است در داخل كشور كساني از روي غفلت اقداماتي را انجام دهند كه نبايد اين اختلاف‌افكني‌ها و اقدامات آنان در حوزه جنگ نرم به حساب آيد.

معاون رئيس‌جمهور در امور مجلس در پايان تصريح كرد: اختلاف‌افكني و سست كردن ارزش‌هاي انقلاب اسلامي از ابزارهاي جنگ نرم هستند اما بايد توجه داشت كه مسائل داخلي كشور را بايد آنچنان پيش ببريم كه اختلاف‌نظرها به اختلافات ريشه‌اي تبديل نشود.



:: موضوعات مرتبط: تشريح فعاليت دبيرخانه همايش ملي جنگ نرم , ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد